Hösten är här

Så var denna helg till ända, och även augusti månad anno 2018. Nu är hösten här. 
 
 
Igår var det dags för mig att plocka ner utställningen Farmorsrutor som jag haft på Galleriet hela augusti. Enligt gästboken har det varit ca 180 personer som har sett utställningen under augusti. 
 
 
 
 
Efter att jag hade plockat ner utställningen åkte jag till min mormor och plockade frukt och bär. Det är enormt mycket frukt och bär i trädgårdarna i år så jag passade på att plocka mycket äpplen, eftersom hon har bättre matäpplen än de som växer hos mig. 
 
 
 
Idag har saftmajan jobbat hela dagen. Jag började med att koka en omgång svartvinbärssaft och nu håller jag på att göra äppelsaft. 
 
 
Jag håller även på med en äppelkaka. Sen ska jag fortsätta en annan dag med någon efterrätt eller kaka till och äppelmos. Sen får vi se hur mycket det är kvar. Det känns i alla fall bra att fylla frysen med hemlagade saker inför vintern. 
Jennys handarbeten Mariehamn farmorsrutor höst saftmaja utställning äpplen
0 kommentarer