Grindas loppis

Den här sommaren har jag varit på Grindas loppis och skött försäljningen under de lördagar jag varit hemma. Så även idag. Jag har skrivit ett blogginlägg om Grindas loppis i min företagsblogg här
 
 
Grindas loppis är Sottungas egna loppis dit bofasta och sommargäster kan lämna in saker de vill bli av med. Loppisen finns i ett hus med rum som är inredda på olika sätt. Här finns bl.a. originalköket kvar. 
 
 
En sån här loppis i ett mindre ösamhälle i skärgården kan fylla flera funktioner. Idag var det t.ex. flera besökare som kommit till ön för att gå på teater och som tittade in i väntan på att föreställningen skulle börja. 
 
 
Andra dagar kan det komma någon som letar efter armaturer och husgeråd eller någon som bara vill ha serietidningar eller en bok att läsa. Då blir loppisen ett komplement till den enda butiken på ön.
 
 
På Grindas kan man också hitta sådana udda detaljer, som kanske inte ens finns på den lokala butiken för en mindre slant. Här finns en byggavdelning i miniformat med verktyg, kakel och skruvar m.m. Det finns även en textilavdelning och en bokhylla fylld med olika slags dricksglas.
 
När jag har försökt organisera den stora mängd med prylar som kommer till loppisen brukar jag sortera efter färg och område. På det här bordet går det mesta i grönt. 
 
grindas loppis loppisfynd retro sottunga
0 kommentarer