Projekten

Just nu känns det som att jag hoppar mellan olika jobb och projekt hela tiden. Jag har just nu arbete alla dagar i veckan så tempot är konstant på. Blogg och sociala medier blir lite nonchalerade pga tidsbrist och avsaknad av ork. Vem orkar vara på nätet varje vecka på sommaren, egenligen? 
 
Hemma är ett långvarigt inredningsprojekt. Just nu är det fokus på sovrummet. En spegel, byrå och garderob håller på att bli vitmålade. Det krävs flera lager färg, så det tar sin tid. 
 
På handarbetsfronten håller jag på att fylla på lagret med flera hantverk, eftersom jag sålt en hel del alster.
 
Jag experimenterar också med nya korsstygnsbroderier, ofta med marina inslag: 
 
 
Jag samlar också saker som jag hittar på stranden och använder till olika konstverk...
 
 
... som t.ex. dessa beställda fågeltavlor som strax är klara: 
 
 
Det här var ett litet urval. Jag har även andra större projekt som jag återkommer till vid något annat tillfälle. 
broderi drivved fågeltavlor fåglar havsglas korsstygn måla projekt sommar sten strandfynd
0 kommentarer