Jennys jul - Lucka 1

Välkommen till min julkalender! Varje dag fram till julafton kommer jag att publicera ett inlägg i julkalendern.
 
I den här julkalendern kommer det inte att vara några tävlingar eller utlottningar. Nä, i den här julkalendern som jag har döpt till Jennys jul kommer jag att dela med mig av mina julförberedelser och även lite personliga tankar om julen. 
 
I den första luckan hittar vi pepparkaksbaket. 
 
Lucka 1
Varje år bakar jag en omgång pepparkakor. Jag brukar baka pepparkakor enligt ett recept som finns i kokboken Annas mat. Det bästa med det receptet är att det ger många kakor eftersom jag använder dem til flera syften. Jag bakar delvis för att ha till kaffe hemma men de flesta brukar hamna i julklappar tillsammans med andra hemlagade saker och till försäljning på julmarknaden som jag deltar i. 
 
 
 
2015 Jennys jul julkalender pepparkakor
0 kommentarer