Grovstickat, marin stil och japanska trädgårdar

Denna långa fredag lider mot sitt slut. Jag har fortfarande mycket annat som tar min tid vilket gör att bloggen får lite uppmärksamhet. (Jag siktar på att ladda upp en hemsida innan påsken är slut.)
 
Trots det så är ni lika många läsare som tittar in varje dag som när jag var en flitig bloggare, vilket gläder mig mycket! Extra glad blev jag över att jag under den här veckan fått en förfrågan om att ställa upp i en intervjustudie för en c-uppsats. Ämne: dysfunktionella familjer och maskrosbarn.
 
Den här veckan har tre inlägg som handlar om helt andra saker fått flest läsare.
 
3. Stickat i inredning

För ett par år sen såg jag en extremt grovstickad filt i SVT:s vinterstudio som jag tyckte var helt makalös. Jag drömde om grovstickat och funderade på var man hittar material för att kunna sticka själv. Kanske måste man gå till källan, dvs. de som föder upp får eller åtminstone få tag på materialet tidigt i processen?
 
2. Inrett båthus
 
Den marina inredningsstilen har länge lockat mig men trots det så syns det knappt i mitt hem. Kanske beror det på att mitt hem är en mix av fått, lånat, begagnat och egentillverkat?
 
Men vad gör det, snart får jag slå upp min egna lilla webshop där jag kommer att sälja (förutom egna och andras hantverk) inredningsprylar i marin stil. Åtminstone så har grundplanen var att webshopen ska ha en skärgårdsprägel på något sätt när jag bestämde mig för namnet Havsform. Fortsättning följer på det ;)
 
1. Japansk trädgård
 
På första platsen den här veckan hittar vi ännu något som länge lockat mig. De japanska trädgårdarna. De är så vackra, rogivande och naturligt vackra, men ack så krävande. Jag vet inte om jag skulle ha förmågan att hålla en japansk trädgård i skick men det skulle vara väldigt trevligt att ha en sådan på lämpligt avstånd att göra ett besök i. Lite meditativt. Tills dess får jag ta promenader på skogsstigen som ligger när mitt hem. Det är också rogivande. :)
 
båthus fredag inredning japansk lista sticka trädgård
0 kommentarer