Ett påbörjat handarbetes öde

Ibland får jag handarbeten som andra har påbörjat. Den broderade tavlan som syns här sydde jag färdigt bakgrunden på och sen fick ägaren till broderiet tillbaka det. Hon kände inte att hon klarade av att slutföra broderiet, så därför gjorde jag det åt henne. Det händer också att jag får påbörjade handarbeten där jag själv får bestämma dess öden. Det kan då handla om att den som påbörjat handarbetet har dött eller tappat inspirationen/förmågan att fortsätta med det. Då är det upp till mig vad jag vill göra med det.
 
Det här tyget fick jag idag. Jag tänkte att jag skulle ta upp tråden och börja om från början. Jag behöver nog stryka tyget först. Sen kanske det blir en broderad liten tavla med starka färger, eventuellt ett julmotiv. 
 
Påbörjat broderi på ett grönt tyg. Dess öde är inte helt bestämt ännu.
broderi handarbete projekt tyg
0 kommentarer