Fått, lånat eller begagnat

Mitt hem består till mesta dels av saker som är fått, lånat eller begagnat. Endel saker är inte självvalda utan tillfälliga lösningar tills jag vet vad jag ska göra. Ibland beror det på att andra har platsbrist eller så är det sånt som jag lånat på obestämd tid. Jag letar fortfarande efter min stil och mitt hem är en förvaringsplats där saker letar efter sin funktion. Ibland rensas endel grejer bort för att andra ska få plats. 
 
De här tallrikarna är något som jag fått. Jag kan inte bestämma mig för om de är de värsta jag sett i porslinsväg eller om de är underbart kitschiga. Vad tycker ni? De är i alla fall ett givet val om det skulle vara läge för en kräftskiva för 2. 
 
Porslin för en kräftskiva. 
 
Det här tycker jag liknar något som jag har sett i tv-serien Dallas. Hade inte J.R en sån? 
 
Glaskaraff och glas i kristall tror jag. 
glaskaraff hemma porslin
0 kommentarer