Det börjar sakta likna ett hem

Den här veckan har jag äntligen fått tummen ur och börja städa, inreda och fixa i hemmet. Någon gång i vintras strax efter att jag flyttade upp till övre våningen tog tröttheten över och jag hade inte motivation att inreda klart. Det här har lett till att det knappt ser ut som att någon bor här. Nu börjar det sakta likna ett hem. För det går sakta. Jag börjar komma igen efter operationen men jag är ännu inte redo att börja jobba igen. 
 
I höstas köpte jag en massa saker från ett dödsbo. Det var meningen att jag bara skulle köpa en säng men det blev en massa andra saker också bl.a. textilier såsom handdukar, gardiner, ett sängöverkast och dukar. Sängen står nu i det lilla sovrummet som har blivit ett slags kreativt rum där jag har alla mina sy- och handarbetsprylar och ett skrivbord med dator m.m. 
 
Sängen och sängöverkastet från dödsboet. Kuddöverdraget i form av en mormorsruta har jag virkat själv. Den stickade pläden har min mormor gjort.
 
Igår möblerade jag om i köket. Jag vände köksbordet och tog bort en massa krimskrams. Jag vill låta köket gå i vitt. Jag skulle gärna måla köksbordet vitt och byta ut stolarna. 
 
På bordet står en kaktusplantering jag köpte på andelshandeln häromdagen. Lättskött och bra för mig som inte har gröna fingrar. Jag har satt upp vajrar i fönstret. Tänkte att jag skulle sy cafégardiner av ett spetstyg och sätta upp där. 
mormorsruta pläd sängöverkast
0 kommentarer