Vandrarhem

 
Eftersom jag valde att ha kvar lägenheten i Oskarshamn till årsslutet så har jag inget boende kvar i staden under januari månad. Det är bara några få dagar i januari som jag ska vara här så jag valde att bo på vandrarhemmet i staden: STF Vandrarhem Oscar. Jag är positivt förvånad över hur fräscht det är att bo på vandrarhem nuförtiden.
 
Sist jag bodde på vandrarhem var för snart 16 år sen. Det var sommaren 1997 och jag gick på högstadiet och åkte med 2 tjejkompisar, 3 killar och 2 ungdomsledare till Göteborg. Vi åkte minibuss från Åland och bodde på ett vandrarhem i Göteborg när vi kom fram. I Göteborg gick vi på Liseberg och så åkte upp högt i en skyskrapa där vi tog ett foto på hela gänget framför ett fönster med himlen som utsikt.
 
På vandrarhemmet vi bodde på  då var det ganska låg standard. Det fanns inte egna toaletter till varje rum utan man fick dela badrummet med alla som bodde på vandrarhemmet. Inredningen och möblerna var gamla och det kändes allt annat än fräscht. Det låg också lite avsides i skogen. Man måste gå eller köra uppför en brant slingrig väg för att komma dit. Det var alltid en massa liv eftersom det hördes så mycket från andra gäster. Vandrarhemmet bestod av en byggnad i ett plan så när människor var ute på gården utanför rummen hördes det mycket från dom. 
 
På det vandrarhem jag bor på nu är standarden en helt annan och det är lugnt här fast det ligger så centralt. Skönt att det inte ligger i bottenplan och att man har en överblick över staden från fönstret. 
 
 
Otroligt fräscht vandrarhem mitt i centrum. Fina rum med egna badrum. Bra att det finns tillgång till ett gemensamt TV-rum och kök med matplats. Allt känns väldigt fräscht och modernt. Inte alls vad jag väntade mig vilket är positivt.
 
 
 
Vandrarhem
0 kommentarer