Musiklektion

Efter att vi har ätit lunch idag i skolmatsalen med skolbarnen, personal och vägarbetare var vi ute och lekte på skolgården. Sen gick jag och mitt dagisbarn in. Vi såg 2 skolbarn i gymnastiksalen som hade rast och gick dit och lekte med dom. Det var mina "gamla dagisbarn" från tiden på Sottunga innan jag utbildade mig till förskollärare. Nu har åren gått och dessa barn är stora skolbarn och jag har fått ett nytt dagisbarn :). Efter rasten följde vi med de två skolbarnen till deras musiklektion. Vi satt med och sjöng sånger som kompades av läraren och skolbarnen. Vi kunde konstatera att skolbarnen är sig lika som de var när de gick på "lekis" med mig. A är fortfarande tveksam till att jobba med arbetsböcker (förskoleboken har numera bytts ut till svenskaboken) och T är forfarande en kreativ pojke som gillar att skapa. Vem kan glömma när han tog med sig en rymdraket till lekis som han gjort av en mjölktetra?  
 
När musiklektionen var slut gick vi till dagis utrymmen och åt frukt och läste en bok medan vi väntade på Prästen. Prästen skulle komma och ha Klapp & Klang med oss. Han blev lite försenad för att det var så mycket varor som han skulle köra till butiken idag när leveransen kom med färjan. Sen när han kom experimenterade vi lite med olika instrument och han spelade på sin gitarr. En hel del sånger blev det. Lite tror jag det fastnade hos dagisbarnet. 
 
På något vis är jag tillbaka där jag började före utbildningen. Jag bor själv på Sottunga, jobbar på dagis och nu har även den skärgårdspräst som var då hittat tillbaka till skärgården. Under min utbildningstid jobbade han på fasta Åland men nu är allt som det ska vara återigen :) Igen kan jag konstatera att trots att ekonomin i kommunen är dålig pch småskaligheten har sina brister så har vi det bra här i skärgården. 
musik tillbakablickar
0 kommentarer