Lugnet råder

 
Dagarna går och blir till veckor. Snart har jag jobbat en månad och idag var det dags för ett möte tillsammans med chefen som kom med färjan idag och åkte tillbaka efter mötet. 
 
I helgen var jag på födelsedagskaffe till min bästa vän i Geta. Det var egentligen hennes sambo som fyllde 30+. Hon själv fyller senare i vår och dom väntar just nu sitt första barn och jag ska bli gudmor till hösten. I söndags var jag ute på långpromenad till Skage. (Bilden är därifrån) Det var tyst och lugnt på Sottunga. Jag såg ingen människa ute och kanske 2 traktorer och 1 bil mötte jag totalt under promenaden. Det är ödsligt på vintern och det är faktiskt rätt skönt. När man jobbar i veckorna känns det bra att få uppleva det lugnet som råder på ön under helgerna. I samband med valborg förändras allt och ön lever upp mer även under helgerna när sommargästerna återvänder. 
 
I måndags var jag till "storstan" och gjorde lite ärenden. Jag fick bland annat ett intyg som jag måste ha för jobbet och så handlade jag lite och hämtade ut årskortet för bilen på Ålandstrafiken. Jag passade också på att köpa garn till en sån här babykofta som jag ska börja sticka sen. Först ska jag sticka klart en halsduk som jag håller på med. 
 
Det går framåt med Hälsostegen men är ännu långt till målet. Idag visar stegräknaren 126845 steg av 400000 steg totalt. Det är dag 15 av 40. Jag ligger fortfarande lite efter men har på senare tid gå mer än 10000 steg varje dag så förhoppningsvis kan jag ändå nå målet. Rekorddagen dag 8 visade 13135 steg.
Geta Skage babyofta garn hälsostegen vinter
0 kommentarer