Sista sucken

 
Ännu en vecka snart till ända igen. Nu har jag bara en vecka kvar på praktikplatsen innan det är dags att vara tillbaka i skolan igen. I måndags fick jag verkligen möjlighet att testa regnkläderna. Regnet öste ner hela förmiddan. Jag var väldigt förvånad över hur bra regnkläderna var. De tog inte upp något regn överhuvudtaget. Vattendropparna la sig liksom ovanpå tyget och rann av. Så bra :) Den här helgen går helt i skolans tecken. Idag ska jag förbereda min redovisning som jag ska ha i slutet av nästa vecka. Imorgon måste jag förebereda ett seminarium som ska vara i skolan på tisdag. Nästa helg blir det lika mycket att göra, men sen är praktiken slut och då är det bara skoldagar och självstudiedagar kvar. Då kommer det finnas mer tid för uppgifter som tur är. Tur att jag inte har familj här utan kan lägga helgerna på mina studier. Då hade det nog varit svårt. Jag vill ju bli klar med uppgifterna i tid så jag får min examen.
 
Skylten på bilden finns faktiskt här i Oskarshamn. Den beskriver så¨bra känslan nu när slutet av utbildningen är nära. Man suckar över uppgifterna för sista gången liksom. 
oskarshamn praktik regn träning utbildning
0 kommentarer