Snö

 
Ute har det börjat snöa idag. Det är blöt snö så det blir inte mycket vitt på marken. Den enda asfalterade vägen som löper genom ön förbereds för ny asfalt. Äntligen!! Dag som kväll jobbar "gubbarna" med att ta bort den gamla asfalten, bredda vägen och som sagt förbereda för ny asfalt. Den nya asfalten lär man inte få se förrän till midsommar. Somliga säger att har man otur så är pengarna slut då och det återgår till sandvägar som förr i tiden (!) Nå, ny asfalt har man väntat på länge så förhoppningsvis kommer den också nu när det i alla fall kommit så långt att det förbereds för den. 
 
Min postlåda har inte kommit upp ännu. Frågan är om det är lönt att sätta upp den än eftersom vägen ska grävas upp snart. Än har vägarbetarna inte kommit så långt att de är där jag bor och gräver. 
 
Jag sitter inne och skriver på examensarbetet liksom alla andra dagar. Det känns som att det sakta går framåt även om målet känns långt borta än så länge. Till helgen blir det att gå och äta julbord och kolla in julmarknaden. På söndag åker jag till W och hälsar på. Mormor har skickat mer lite saker han ska få och jag ska komma ihåg att ta med saker som ska från W till min pappa som jag träffar nästa vecka. Den här tiden på året är det mycket saker som ska byta ägare. Jag som färdas bland kobbar och skär får se till att allt kommer på rätt. Det är saker som ska till skärgården, saker som ska därifrån, saker som ska hit och saker som ska dit. Puh! Men till slut är allt på rätt efter juletid och man kan koppla av för en stund igen :)
asfalt examensarbete snö
1 kommentar
Frida

Längtar tills vi får snö i Göteborg!

Svar: Ja, det ska vara snö när julen närmar sig :) En uppdatering är att det fortsatte snöa på kvällen igår och idag så nu är marken täckt av snö.
Jenny Nylund