Gårdagens besök

Igår var mitt syskonbarn här och hälsade på ett par timmar. Vi körde fullt pådrag under den tiden han var här. Först åkte vi till stranden i Munkvik och lekte. W tyckte nog det var lite lustigt med bommen som man måste flytta för att kunna köra vidare ner till stranden. I Munkvik går ju korna lösa på stranden. Fast när det är varmt där så ligger då ofta uppe vid vägen nära bommen och vilar.
 
 
Sen åkte vi och handlade lite lunch. Vi åt plättar. W skulle plocka fram allt som behövdes. Under tiden han var på Sottunga haglade det lustiga uttryck. "Den som äter sist, den äter minst." "Moster Jenny du kör väl inte 1000. Då kommer polisen. Det är inte bra."
 
Efter lunchen åkte vi ner till hamnen för att vänta på färjan. Vi tog med sparkcykeln som pappa lämnat här till han. Han åkte på den upp till kyrkogården och ner igen. Jag gick bredvid. Det var lugnt i kyrkviken.
 
 
 
I hamnen en kort stund innan färjan kom som skulle ta honom hem basunerade han ut: "Moster Jenny är en latmask!" Jag vet inte det jag.. Jag börjar jobba på måndag och det blir högst troligen ett jobb till eftersom ingen sökte det kvällsjobbet jag haft min tidigare somrar. Sen tillkommer bärplock och kanske lite andra projekt.  
 
0 kommentarer