Loppisfynd

Efter promenaden gick vi in och lagade lunch. Sen efter att disken försvunnit satt W och jag och filosoferade i köket. Han satt och pratade på själv mest. "Du bor ensam. Det bor ingen annan här. Du är ensam." Han tyckte nog att det var lite konstigt. Han var också väldigt stolt över sina kok-konster. "Min morfar kommer att tycka om det här jättemycket."
 
Sen åkte vi ner till färjfästet och mötte färjan som kom lastad med en pappa, en syster och pappas kompis. Vi åkte till mig en stund och åt lite innan vi åkte vidare till centrum. Där gick vi först till marknaden på Sunnanberg och sen vidare till Grindas loppis.
 
På Grindas loppis fyndade jag garn. Jag köpte en massa varptråd för en 1 euro.
 
 
Jag köpte också en kasse med ullgarn för 2 Euro. Pappa tyckte det som var coolast var själva Varmans-kassen haha.
 
 
I kassen låg också vad jag trodde var en påbörjad ryakudde men den var väldigt stor. Det är snarare en väggbonad. Jag har inte bestämt om jag ska göra en väggbonad av den eller klippa tyget i mindre delar och göra flera kuddar istället.
 
 
Efter loppisen gick vi till Galleri Alma där det finns olika hantverk, bl.a. mina väskor. Vi skrev också i gästboken där. Sen åkte vi till mig. Pappa tyckte att han skulle rensa mitt avlopp. Jag trodde inte att det gick men allt som behövdes var: En pappa + En tesked + En bordskniv. Den ekvationen blev ett rensat avlopp. Så nu kan jag duscha utan att få översvämning. Det brukar annars vara vatten ända upp till tröskeln som  rinner bort efter några timmar. Sen var det dags att åka till färjfästet igen så gästerna fick åka hem igen.
garn marknad väv
0 kommentarer