Dålig dag

Vädret är underbart vårväder och här är det så vackert men jag har ändå en dålig dag. Har inte tagit tag i självstudieuppgifterna, kanske imorgon på båten eller en annan dag på en annan båt så blir det av. Just nu finns det inte i min värld att få något sånt in i huvet. För mycket andra tankar som snurrar i huvet. Jag vet inte om jag är arg eller ledsen. Kanske är jag både och om man nu kan vara det? (Vad det gäller är ingenting jag kan skriva om här.) Just nu kan jag knappt prata om det som hänt. Jag finner inga ord :O

Tur att jag har fått det underbara sommarjobbet iaf som jag börjar efter midsommar. Pensionärerna har så roliga historier att berätta och är så härliga. Det borde väl muntra upp mig tycker jag. Det brukar hjälpa.

Men just idag är jag allmänt dyster.. När jag höll på att städa och gå igenom lådor i en lådhurts hittade jag mitt skissblock som jag glömt att jag hade. Pappren i blocket är tjocka och har struktur, lite som akvarellpapper. Jag började skissa på en blyertsteckning med detaljer i färgpennor. Motivet är  inspirerat av utsikten från mitt köksfönster där jag ofta sitter vid datorn och tittar ut.






0 kommentarer