I Kökar

Jag gjorde ett besök till grannkommunen Kökar idag. Dit har jag knappt varit sen jag var barn. Jag hade virkat en väska till en kvinna som brukar jobba på Sottunga ibland. Jag gjorde ett besök hem till henne och blev bjuden på lunch och fick se det fantastiska huset hon bor i och hon berättade hur gammalt det var och hur hon och hennes man renoverat det.







Jag hann också till Kommungården och göra lite jobbärenden. Chefen för mitt sommarjobb jobbar och har kontor på Kökar så det passade bra att göra ärenden på samma gång :D Fast vädret var sådär idag. Mycket blåst och regn. Kaffekoppen ville segla iväg på bordet när jag åkte på färjan och man kunde knappt se ut för det var så disigt.

1 kommentar
svempa

Den klart mest sägen omspunna Ö i hela Östersjön. Det finns ingen bättre plats att ladda batterierna på. Får säkert mothugg nu. Det biter "int"man har ett speciellt kynne där ute.Förr var det mest "rövare"och"banditer"