Arbete utomhus

Konfirmationen blev bra. Det var lite osäkert hur vädret skulle bli på söndagen men när dagen kom var det strålande sol och trevlig kaffebjudning efter konfirmationen. Efter det åt jag middag hos mormor och morfar innan jag åkte ut till Sottunga med kvällsfärjan. Den här veckan har jag börjat jobba. I måndags när jag höll på att städa en bastu tappade jag mobilen i skurvattnet. Så nu är jag utan telefon men jag ska väl klara mej med internet o IRL- kommunikation ett tag. Igår åkte jag in till staden ett par timmar där jag bland annat besökte biblioteket och så ansökte om studiemedel för nästa läsår. På kvällen när jag kom tillbaka till ön målade jag ett utedass i hamnen. Det tog några timmar så jag kom hem sent sen och var riktigt trött igår kväll. Idag har jag målat lekstugan på skolgården. Hade tänkt ta mej an utemöblerna och lekredskapen också men jag hittade inget verktyg att öppna burkarna med så jag börjar med det imorgon istället. Vädret är så vackert här nu. Varmt, soligt och inte så blåsigt som det brukar vara. Det är underbart att få arbeta utomhus när det är så fint väder.

0 kommentarer