I feel pretty

Jag såg nyligen komedin I feel pretty på cineasterna.se. 
 
Fakta I feel pretty
Filmens längd: 110 minuter
Filmens genre: komedi
Utgivningsår: 2018
 
Bildresultat för i feel pretty
 
Filmens handling
Renee Bennett vet hur det känns att inte sticka ut tillräckligt bland alla coola människor i New York. En dag slår hon i skallen rejält och tuppar av. När hon vaknar upp ser hon en helt annan tjej än den hon är, och hennes självförtroende växer i kvadrat. Det är bara det att i alla andras ögon är hon exakt samma person som förr.
 
Filmens budskap
Filmens budskap handlar om att självförtroendet inte sitter i utseendet, utan snarare i beteendet och personlighetenRenee träffar en tjej på gymmet som i hennes ögon ser helt perfekt ut, men som saknar självförtroende och i slutet av filmen inser även Renee att hon har varit sitt vanliga jag hela tiden utan att ha förstått det. 
 
Skulle jag se den igen?
Nej. Jag tyckte att den var för förutsägbar och fylld med klichéer och är en pastisch på bättre filmer och serier med samma tema. Jag hade förväntat mig mer av en film som hittas i kategorin Feministisk filmfasta
I feel pretty film komedi recension
0 kommentarer