Sockorna med istickshälen

 
Under mellandagarna har det blivit lite stickande. Jag har fortsatt sticka på de sockor jag påbörjade tidigare den här vintern. Tår och häl ska fästas på den ena sockan och på den andra sockan är tån och hälen och ostickad. Man kan skymta istickshälens röda tråd i bild. Nu är dessvärre det vita garnet slut för tillfället. Jag trodde att jag hade mer vitt garn men det är antingen fel nyans eller en annan sorts garn. Jag får leta upp andra strandade projekt att fortsätta med tills jag får tag på mer vitt garn eller starta något nytt kanske. 
sockor
2 kommentarer
Nina

Hej du! Ville bara återgälda ditt besök hos mig med en egen visit hos dig :o) Vet du, nu när jag ser var du studerar vill jag tipsa dig om en av mina härliga bloggbekantingar, Annacarin i Kalmarskogarna, med den här bloggen: http://westrahult.dinstudio.se/text1_38.html

Henne tror jag du skulle gilla!

Ha en riktigt fin nyårsafton och allt gott inför 2013 och dina fortsatta studier!!

Svar: Åh tack för besöket! Jag ska kolla n länken :)
Jenny Nylund

MammaPuhStickar

Tack för titten och kommentaren på min blogg. Otroligt fina sockor, dom om något ser avancerade ut. Finns mönstret att få tag i?

Svar: Det är mycket detaljer jo men samtidigt så är det inte långa trådar att hålla reda på eftersom det är så tätt mellan färgbytena vilket underlättar när man väl kommer in i det. Jag har inspirerats av ett par gamla sockor som jag har så det finns inget färdigt mönster ännu men jag håller på att skriva ner ett mönster för de här sockorna. Jag publicerar det på bloggen när det är klart :)
Jenny Nylund