Balkongodlingen

Tidigt på året som var 2019 drömde jag om självförsörjning och hittade mycket inspiration i de här två böckerna. (Recenserade dem här och här.)
 
Hur det har gått? Ja, inga storverk direkt men jag testar mig fram med odling i krukor än så länge. 
 
Paprikafrön sådde jag ganska sent så de har nyss börjat komma upp. Kommer troligtvis plantera om dom snart och ta in dom till hösten. 
 
 
Solrosen som jag hämtade som planta från Plantoteket har växt snabbt men ännu har den ingen blomma. Man kan lite ana att det är knoppning på gång.
 
 
Det som jag verkligen ser fram emot är tomaterna. Jag ser nya tomater som ploppar fram nu och då, men än så länge är ingen mogen att plockas.
 
 
Vad som felas körsbäret vet jag inte. Den dör inte men växer inte heller. Stagnation.
 
grönt odla växter
0 kommentarer