#15 - Huvudroll i en film

Ni som har följt med en längre tid vet säkert att jag under ett par år organiserat hemmet och rensat ut prylar enligt konmarimetoden och fortfarande inte är helt klar. Nu har jag kommit till en ny fas då jag rensar ut saker jag insett att jag inte kommer att få användning för, projekten jag aldrig kommer att avsluta, böckerna jag aldrig läst och filmerna jag inte ser. 
 
Nästan alla gamla VHS-filmer som jag slutat titta på fick åka, men några blev kvar bl.a. denna speciella film där jag spelar huvudrollen. :) 
 
 
Det var mitten av 90-talet och jag var en 12-åring med filmstjärnedrömmar. Såhär i efterhand är jag glad att filmen inte finns ute på nätet eller ens på dvd. Tekniken var långt ifrån dagens verklighet där alla kan filma med sin mobil och ladda upp klipp på Youtube.
 
Filmkameror var en stor grej och min mellanstadieklass (4-6) fick möjligheten att delta i ett filmprojekt som handlade om att lära sig hantverket bakom kameran men också om hur man bygger upp scenografin som ses framför kameran. Vi fick lära oss filmtermer och göra olika uppgifter i inspelningen under några dagar. 
Det var en rolig tid och för det extroverta barnet i mig var det roligt att få spela huvudrollen Maria: en flicka som förvandlades till en zombie efter att ha varit i kontakt med en märklig docka (Kaziopella) 
 
bucketlist film huvudroll kaziopella
0 kommentarer