Tvålen Bokulla

Det har varit en intensiv vecka med mycket jobb och lite sömn, men nu är den äntligen paketerad och klar: den allra första tvålen från min tvålfabrik som jag startade hemma i köket. Nu har jag i och för sig flyttat tillverkningen ner till källaren och fortsätter där. Sen får man se hur det utvecklar  sig.
 
 
 
Tvålarna kommer att få namn efter olika torp och gårdar i Sottunga. Den allra första tvålen heter Bokulla efter ett torp i Söderbyn. Tvålen har en sammansättning av Kokosolja, solrosolja och vatten. Den har tillverkats enligt kallrörda metoden med lut som försvinner efter en lång lagringstid.
 
På söndag ska jag sälja lite på Torget i Mariehamn. Sen ska jag fortsätta tillverka mera tvålar och andra produkter som jag kan leverera till återförsäljarna.
Elises tvålfabrik
0 kommentarer