Saltviks bed & breakfast och Handkraft butik

Idag har jag varit på släktföreningens årsmöte. Jag tror faktiskt att det är första gången jag går på ett sånt. Släktträff har jag däremot varit på ett par gånger.
 
Mötet var på Saltviks Bed & Breakfast. För lite mer än 10 år sen hade jag kompisar som gick i skola i samma lokaler. Då hette platsen Husmodersskolan och eleverna som bodde på internat där fick bl.a lära sig hushållsarbete och textilt hantverk.
 
 
Idag är det som sagt ett B&B. I det gula huset på bilden bor familjen som driver gården. I huset finns även en stor matsal där vår släktförening hade årsmöte idag.
 
Mamma, jag och 1/3 av mina systrar var lite tidiga så vi passade på att besöka Handkrafts butik och loppis som även finns på gården i den gamla vävstugan:
 
 
Det fanns en hel saker att titta på.
 
 
 
Även utomhus fanns det mycket gamla prylar som passade in i miljön:
 
 
En fin höstdag! :)
bed&breakfast förening handkraft saltvik släkt årsmöte
2 kommentarer
LENA

ser mysigt ut

Mirre

Ser jättemysigt ut