I luften

När jag försökte spana efter saker att fotografera i luften idag till veckans Fototriss såg himlen ganska tom ut. Varken intressanta molnbildningar eller en fågel så långt ögat kunde nå, men en sak finns det som dyker upp lite varstans i landskapet: elledningar. De ser ut som långa svarta linjer som breder ut sig mellan stolparna som bär upp dem.
 
Just nu håller elledningarna håller på att bytas ut här på ön. På vissa ställen är det långt mellan elstolparna. Då syns (nästan) bara elledningar i luften tills man ser var nästa stolpe är.
 
 
Elstolparna står sammanlänkade på en rad som löper genom skog och mark.
 
 
Gamla stolpar ska ersättas med nya, men tills vidare står de gamla elstolparna kvar (lite på svaj) bredvid de nya.
 

Det här är min tolkning av denna veckas Fototriss.
fototriss i luften
5 kommentarer
Axart

En ödesmättad triss, får mig att tänka på True detective, väntar mig att nåt dramatiskt ska hända.
Snyggt trissat!
AX

Violen på Brandholmen

Intressant med elledningarna där uppe i luften! Det gäller att rikta blicken uppåt för att lägga märke till dem! Snyggt trissat!
Trevlig helg!

Anneli - A'la Foto

Ja elledningar finns allt som oftast och vanligen vill man inte ha dem i bild men här gör det till en grej! Snyggt! Den sista bilden blir min favorit!

Ha en skön söndag!

Livet genom bilder

Sista bilden är verkligen speciell. Det är något ödesmättat med de gamla stolparna

KajsaLisa

Din himmel var ju inte tom, du gjorde något spännande med ledningarna. Gillar speciellt den sista.