Till havs



I skrivande stund är jag väg till Åland. Det är riktigt mycket folk här ombord. Verkar som många valde just den här dagen att åka. Det verkar vara mycket svenskar som ska tillbaka ikväll låter det på snacket i alla fall :p

Imorse när jag lämnade Småland var det både sol och regn. När jag hade kommit till Östergötland kom det ett kraftigt ösregn samtidigt som jag blev bländad av solen. Jag har varit med om det fenomenet någon gång tidigare. Även då förekom det den här årstiden. När jag närmade mig stockholm blev det genast mycket varmare och nästan lite kvavt. Trodde jag skulle få värmeslag när jag kom till Kapellskär. Nu känns det otroligt skönt att vara på väg hem. Jag är så trött efter att skolarbete. jag ska nog vara ledig resten av veckan och se över skoluppgifterna först på måndag. Medan jag väntade på färjan slog det mig att det är nu som är den bästa tiden. Det är som ljusast och grönskar mest och hela sommaren finns framför mig :)

Imorgon får jag dessutom åka färja igen vidare ut till skärgården :D

1 kommentar
någon som tror att "bliiet flitier"

slappa ordenligt nu

sommaren är kort