27 juli 2012

Äntligen fredag. Jag har varit så trött senaste dagarna fast det har varit en skön vecka utan större fadäser. Lugnt och stilla. Solen har också visat sig mer och mer nu. Igår kväll var jag till skogen och plockade blåbär. Efter jobbet idag var jag och levererade dom till en tant som jag brukar plocka åt. Det blev också lite kaffe där men jag råkade spilla över mig själv. Jag kom dit lite före kaffetiden 14.00. När tant G frågade om jag har bråttom sa jag: han där Ingen kan bli urväntad och gräsklipparen väntar på att få komma in i förrådet men han står nog kvar när jag kommer hem. När tanten skulle ropa på gubben att kaffet var klart kom han inte. Hon fick gå och säga till han varpå han svarade att klockan bara var tio i två. "Vi har gäst" säger hon. Jahajaha sa han då. Sen när han såg att det var jag sa han: "Blåbärsflickan".
 
Sen när jag frågade tanten hur det gick med korsstygnsbroderiet sa hon att hon sytt 3 stygn idag. Haha! Sen visade hon sitt broderi på stramalj från förra sommaren. Då sa gubben att hon brukar få göra om ofta när det blir fel fast det egentligen inte är så noga tyckte han. Han sa att hon skulle visa åt mig som så jag kunde se om hon gjort rätt. Då sa han: "Vad heter du då?"
Tänk att det är fjärde sommaren jag går dit med blåbär utan att de har vetat vad jag heter. Blåbärsflickan har blivit mitt namn för dom haha.
 
Ikväll och resten av helgen blir det lite hushållssysslor hemma. Finns lite att göra. Han där Ingen verkar ha stökat ner och inte städar han heller när jag är på jobb. Tror han där Ingen är både en slarver och en latmask ;).
Jag har blåbär som jag ska ta vara på, kläder som ska tvättas, handarbetsprojekt som ligger här och var m.m. Det behöver också städas...
 
blåbär
0 kommentarer