Jobbar till havs

I onsdags fick jag ett oväntat samtal. MB från Trafikavdelningen på landskapsregeringen ringde och undrade om jag kunde komma och jobba på m/s Gudingen några dagar. Jag tackade ja och har jobbat där sen i torsdags. Jobbar alla dagar till och med tisdag som jag vet nu. Jag tycker det är kul att vara till havs. Har det trevligt i mässen där personalen äter måltiderna tillsammans och har fina samtal om allt möjligt. Ibland skrattar man nästan ihjäl sig och ibland så får man nyttig information om allt från öar som är värda ett besök till praktiska tips för livet ombord. Det är härligt att titta ut genom fönstren ibland och se alla öar vi passerar: överö, sottunga, husö, kyrkogårdsö... Man befinner sig verkligen bland kobbar och skär. Igår fick jag kliva iland. Då var jag upp till butiken en sväng och handlade lite. Sen blev jag hemma bara. Det var så dystert väder igår annars hade det kunnat bli en promenad i skogen. Jag somnade tidigt för man blir så seg av att kliva iland. Kändes som att det fortfarande gungade under fötterna. I eftermiddag ska jag kliva ombord igen.

0 kommentarer