Tv-stickning

Har jag nämnt att jag har en drös påbörjade handarbeten som jag jobbar på att avsluta? Jo, det har jag säkert gjort, massvis med gånger. Just nu kommer jag inte längre på sängöverkastet, eftersom jag behöver skaffa mer garn. 
 
I en korg i vardagsrummet hittade jag den här stickningen, som är något av en tv-stickning. Med långa slätstickade stycken på rundsticka är det inte en särskilt spännande stickning, men det går lite snabbare om man tittar på tv samtidigt. 
 
Jag är ännu inte helt säker på om det blir en klänning, en tröja eller en tunika. Det beror lite på hur långt nystanen räcker. Jag stickar den nämligen i ett blåmelerat restgarn av okänt ursprung som låg i en påse som jag fick en av en oväntad besökare en sen höstkväll för ett par år sen. 
 
 
Jennys handarbeten restgarn sticka tv-stickning
0 kommentarer