Sängöverkastet som blir vad det blir

Har du följt den här bloggen ett tag så har du säkert märkt att jag praktiserar trial and error när det kommer till handarbeten. 
 
Ett exempel på det är det virkade sängöver-kastet som jag har gjort om ett antal gånger. 
 
Det började med att jag tänkte virka rutor i blå toner med vit kant. Sen testade jag att göra en jättestor blåvit ruta och efter det tänkte jag återgå till mindre rutor men enfärgade. För inte alls länge sen övergav jag den idén för att börja sticka långa remsor
 
Men vet ni vad? Jag har ändrat mig igen. Förhoppningsvis är det den sista gången för nu känns det rätt i handarbetshjärtat. 
 
Det jag har övergått till nu, är virkade stora melerade rutor i olika toner. De stora rutorna gör det mer vilsamt för ögonen att titta på och virkningen för dem mer stabila än hur det blir med stickat.
 
 
 
farmorsruta solidgrannysquare sängöverkast virka
0 kommentarer