Konsten att avsluta projekt (uppdaterat inlägg)

Konstigt nog försvann både texter och bilder från det här inlägget vid publicering så jag får skriva på nytt. 
.... 
Efter att jag gått igenom material, prylar och verktyg m.m. som ingår i kategorin kontor/skapande var det dags att gå igenom och organisera alla påbörjade projekt som jag hittade. 
 
 
Häromdan funderade jag lite på varför det här blivit så många oavslutade handarbeten och konstaterade då att det beror på att jag inte har haft tillräckligt mycket material för att kunna göra dem klara. 
 
Fast nu när jag gått igenom alla prylar så så upptäckte jag att jag dels hade mer material än jag trodde  men också att jag måste ha en ny plan för att ro projekten iland. 
 
 
Det första jag gjorde var att rensa ut de projekt som jag vet att jag aldrig kommer att färdigställa. De ger jag bort till en handarbetsvän. 
Nästa steg är att göra klart ett projekt i sänder så långt materialet räcker. När materialet tar slut skriver jag på en lista vad som behöver skaffas till för att det ska bli klart. 
 
 
Sen för att hålla motivationen uppe skriver jag på en lista alla nya saker jag vill göra. Jag växlar sen mellan att färdigställa ett påbörjat projekt och att börja på ett nytt. 
 
 
Det allra viktigaste är att dra ner på projekten genom att enbart skapa nya saker som jag behöver eller som någon annan efterfrågat. 
 
Hur ser det t.ex. ut på galleriet eller i webshoppens lager? 
 
 
 
 
handarbeten minimalism projekten
0 kommentarer