Trapprenovering

Hösten är en tid då det igen känns som att man borde ta tag i projekten som finns innanför hemmets fyra väggar. 

Jag har tagit vid där jag slutade i våras, dvs att rensa bland prylar och gå igenom mina handarbetsverktyg, -material och påbörjade projekt. 

När det har blivit ordning och reda bland alla saker börjar man kunna se detaljer. 

En detalj som jag trivs med i bostaden är trappan till övervåningen. Stegen har en höjd som gör trappan bekväm att gå i, men vissa steg har blivit lite slitna på ytan. Kanske är dags för en enklare trapprenovering så småningom? Eller bara ett lager färg. 

Skicket på bostadens ytskikt gör mycket för helheten. Jag har bott i olika bostäder genom åren och även när jag besöker andras hem ser jag skillnad på såna små detaljer. 

 
handarbete trappor
0 kommentarer