#109 - Sommarpratare

I våras såg jag att man kunde skicka in ett intro till Ålands radio för att få chansen att bli Lyssnarnas sommarpratare. I Sverige har jag förstått att det är något som funnits många år, men här på Åland är det första gången man testar detta. 
 
I början av maj kom så telefonsamtalet att jag blivit utvald att bli Lyssnarnas sommarpratare i Ålands radio. 
 
Eftersom jag fick den här möjligheten baserat på introt till mitt tänkta sommarprat, har jag valt att låta samma intro vara början på mitt sommarprat. När jag planerade vad jag skulle prata om under mina 90 minuter i radion tänkte jag att jag inte är vald för att prata politik eller vad jag jobbar med. Istället handlar min stund i etern om mitt liv. Ni som följt mig här i bloggen kommer säkert att känna igen vissa saker jag pratar om.
 
Programmet sänds idag kl 10.00 (finsk tid)
Repris ikväll kl 17.30 och på lördag kl 12.00 (finsk tid)
 
Det går att lyssna på programmet via Ålands radios hemsida. Antingen via livestream under tiderna ovan eller i en podversion utan musiken när som helst på den här länken
 
Bild: Nina Smeds
sommarprat
0 kommentarer