Skyltar till gästhamnen

Ett projekt som jag började med i höstas är det här: 
 
Det har tagit tid att komma någon vart av flera anledningar. Först letade jag efter gamla brädor här på ön. 
Min känsla sa mig att det skulle vara gamla brädor istället för nya som inte hunnit få karaktär.
Sen visade det sig att det var ganska svårt att hitta tre brädor som är ungefär likadana. I en brädhög på en privat bakgård hittades en lång bräda som jag fick lov att ta och fick hjälp med att få sågad i tre lämpliga bitar. 
Dock hade den långa brädan legat utomhus under en lång tid, så bitarna fick stå inomhus och torka i minst en månad. 
Så gick den hösten, medan bitarna torkade. Sen började alla mina julprojekt, så det är först nu som jag kan ta upp det här projektet igen. 
 
Det ska bli tre skyltar som ska pryda försäljningsbodarna i gästhamnen här på Sottunga. 
Min idé är att jag ska måla dem vita och sedan ska bokstäverna gå i svart. Först tänkte jag bara skriva stora bokstäver "rätt upp och ner" men sen bestämde jag mig för att återanvända samma typsnitt som de gamla skyltarna har. Det ger lite mer karaktär och så går det i samma stil som en annan skylt jag har sett i hamnen. 

</div
måla planering projekt skyltar skärgårdsliv
0 kommentarer