#110 - Internet-dejting

Jag känner flera människor som säger att internet-dejting inte bara är ett sätt, utan det enda eftersom de menar att man inte kan träffa en partner i verkliga livet på samma sätt som mänskligheten har gjort tidigare.
 
Det jag inte förstår då är om man inte har tid att lära känna nya människor i verkligheten, hur ska man då ha tid för en ny relation sen. Jag vet att det finns de som har svårt att ta kontakt med nya människor och de som har livssituationer som gör att det inte är så enkelt att hitta tiden som t.ex. ensamstående föräldrar. Kanske behöver man se över hur man använder sin tid? Någon timme mindre på skärmen kan betyda lite mer tid för social samvaro. 
 
Vi rör oss ju på ett annat sätt i verkligheten än på nätet. I verkligheten får du ofta veta lite mer om personerna du träffar. Kanske finns det någon av dina släktingar, vänner eller kollegor som råkar veta något om personen du har börjat träffa? På nätet vet du egentligen inte mer än vad den skriftliga profilen anger och vad personen själv väljer att berätta. Hur man uttrycker sig i skrift behöver inte alltid spegla personligheten så bra. 
 
Jag testade detta för ett antal år sen och som ni förstår var det ingenting för mig. 

date dejting internet
0 kommentarer