Konmarimetoden - badrummet

Checklista för badrummet: 

 
* Handdukar
* Övriga textilier (dukar, sängkläder m.m) 
* Shampoo, balsam, tvål
* Smink & sminkborstar
* Övriga hudvårdsprodukter
Mediciner och förband
*Badrumsprylar (rakhyvlar,hårfön,tandtråd m.m.) 
När jag organiserade badrummet insåg jag att det inte behövdes så mycket förvaring snarare avställningsytor och utrymme.
 
Såhär såg det ut innan:
 

Förstås behöver det städad efter att alla saker hamnat på rätt plats. En del saker valde jag att flytta till andra rum för att det verkade mer logiskt. T.ex. saker jag använder i samband med att jag klär på mig passade bättre i sovrummet. 

Slutresultatet: 
Efter att jag rensat bland prylarna rymdes det mesta i badrumsskåpet. Resten fick en lättåtkomlig plats på ett bord jag fyndat på loppis. 
 
Nu återstår bara att städa alla ytor och så funderar jag på om jag ska ha en badrumsmatta. 
 
 
badrum konmarimetoden
0 kommentarer