#6 - Vara på omslaget av en tidning

Något som jag har drömt om är att vara på omslaget av en tidning. 
Tanken på det väcktes, när jag som barn såg en person jag kände, på framsidan av Ålandstidningen. Jag blev då nyfiken på hur det går till när man gör ett sånt reportage. 

Nu när jag har varit på framsidan av den andra lokaltidningen Nya Åland, vet jag att det inte alls går till på ett sånt sätt som jag hade förväntat mig. 
Jag trodde t.ex. att man, när reportaget görs, blir informerad om hur det kommer att se ut i tidningen. Min uppfattning var tidigare att jag som medverkande i en artikel, skulle få veta på förhand vilken placering reportaget får i tidningsnumret. Så är inte fallet.
Givetvis fick jag läsa texten innan den publicerades men att jag skulle hamna på framsidan var för mig okänt ända tills jag fick höra det av en prenumerant som läst reportaget. 

entreprenör listan press tidningsomslag
0 kommentarer