Om att driva en webshop
Den 1 maj 2015 öppnade webshoppen. Jag hade då 10 produkter i sortimentet, varav 4 st var produkter jag själv hade skapat: 2 virkade babyfiltar och 2 par virkade grytlappar. Med tiden har sortimentet utvecklats, eftersom jag fått kontakt med olika personer i Ålands skärgård som var intresserade av att ha sina produkter till försäljning i webshoppen.
Den första tiden har arbetet med webshoppen handlat mycket om tekniska och estetiska utmaningar. Hur funkar den? Vad ska jag förbättra? Hur presenterar jag produkterna på ett tilltalande sätt? osv.
Nu har det blivit en vanesak att förbättra webshoppen och utmaningarna handlar idag till stor del om hur jag ska nå ut med marknadsföring och synlighet på nätet.
Jag tycker om att skriva och att jobba med olika estetiska uttryck genom text och bild. Sociala medier är ett bra sätt att nå ut med sin nätbutik eftersom man kan skapa kopplingar mellan kanalerna och länkar till webshoppen. Inlägg som väcker intresse får ofta spridning på nätet.