Nymålat

Jag har målat några skyltar av gamla brädor. Det är så avkopplande att måla. 
 
Den första skylten gjorde jag igår kväll av några brädor som jag tror kommer från en gammal lastpall eller  något liknande. De gick i alla fall att pussla ihop med varandra. Istället för att limma ihop dem med varandra snurrade jag rep runt övre delen av skapelsen. Sen målade jag texten på frihand med en tunn pensel och akrylfärg. Jag har en stor tub vit färg som jag tycker passar fint på gamla brädor. 
 
 
Jag gjorde även en ny Havsform-skylt eftersom bokstäverna på den gamla skylten har tappat formen. Den gamla skylten var inte heller så behändig att ha med på marknader och liknande. Av en liten hjärtformad sten och en smal liten träslist blev det en vit miniskylt med texten "I (heart) SOTTUNGA"
 
 
På den långa skylten i graderande färgtoner står det: "DU kan skaka SANDEN ur dina SKOR men den kommer ALDRIG att lämna din SJÄL" 
 
brädor konst nymålat reportage sten återbruk
0 kommentarer