Virkad matta i jeanstyg

Här blir det inte många rader skrivna, men desto mer handarbeten blir det. Jag har den senaste månaden lyckats bli klar med två virkade filtar, virkat en väst, tovat en korg...
 
... och virkat en matta i jeanstyg. Mattan var verkligen ett snabbt projekt. Det gick på mindre än en dag. Jag har virkat av klippt mattväv, ca 1 cm breda remsor, med virknål 12. Mattan är ca 58 x 58 cm. Jag tänker mig att det ska bli en hallmatta eller kanske en badrumsmatta? Jag har redan en till på gång, men sen när den blir klar ska jag nog göra en duk istället. Jeanstyget är hårt att virka i så det är ganska tungjobbat. Det jeanstyg som blir kvar efter den andra mattan ska jag nog spara till grytunderlägg och kanske till en mattväv. Börjar bli sugen på att väva igen. 
 
 
handarbete jeans matta mattrasor restprodukt virka
0 kommentarer