Den andra sängmattan

... och så kom den på plats: den andra sängmattan.
 
 
För en längre tid sedan vävde jag min allra första trasmatta. Det blev den första sängmattan som jag har bloggat om här. Sen vävde jag en likadan matta till andra sidan av sängen, som legat i vävstolen länge och väntat på att tas ner. Igår kom den hem från vävstugan.
 
 
Jag har möblerat om lite sen jag sist bloggade något om hemmet. Bordet som syns i bilden stod tidigare i det rummet som haft flera olika namn, men som numera används som kontor och lager för mitt företag. Det fina vita bordet som passar så bra in i mitt hem är byggt av min mormors morfar för väldigt länge sedan.
 
Jag kan se att det finns en viss färgvariation i jeansränderna mattorna emellan, men det kanske inte gör så mycket. Jag gillar det mörka nästan lite mer. Vad tycker ni?
 
jeans matta sovrum sängbord sängmatta trasmatta
0 kommentarer