Klänningsdrömmar

Jag håller fortfarande på att jobba bort en del av mitt garnlager så det lär dröja ett tag ännu innan jag egentligen "får" börja drömma om nya projekt och köpa garn, men det här är lite vad som finns i mina tankar iaf just nu. :)
 
Jag har en idé om en tunika/klänning i oversizemodell med 3/4-ärmar. Den ska helst ha en stor polokrage och fickor. Jag tänker mig att den ska vara slätstickad med resårkanter. Garnet är ännu obestämt. 
 
Bilder: Collage med bilder saxade ur min Pinterest-mapp "Knit & crochet - inspiring projects".
 
Jag borde ta steget och bryta den svarta klänningstrenden som tycks råda i min garderob. Jag har alldeles för mycket svart.. Kanske kunde den gå i grått eller en behaglig blå färg, eller så blir den svart ändå. Vi får sen. 
 
En annan klänning som står på min lista är en mormorsruteklänning i blått. En klänning som kräver ett foder. 
 
dröm handarbete inspiration klänning sticka tunika
0 kommentarer