Tänk stort. Tänk jättestort. Typ två gånger två meter.

Förra sommaren började jag virka ett sängöverkast bestående av rutor i blått och vitt, men ju mer jag tittade på det jag hittills åstadkommit så insåg jag att det skulle bli för plottrigt med så många små rutor i flera nyanser på den tänkta sängen.
 
 
Därför bestämde jag mig för att ändå använda garnet och färgskalan. Så istället för en massa små rutor har jag börjat virka en jättestor ruta. Rutan ska bli 2 x 2 meter stor när den blir färdig och passa till min dubbelsäng.
 
 
Jag testade lite att lägga det jag åstadkommit hittills med jätterutan på sängen och det ser ut att kunna bli väldigt bra. Det passar verkligen ihop med den ljusa inredningen och mina vävda sängmattor med jeansinslag.
blåvitt handarbete projekt ruta sängöverkast virka
1 kommentar
Oslofru

Vilken jätteruta, så fin :D

Svar: Tack! Jag gillar färgerna.
Jenny Nylund