En skärgårdsbutik på nätet

Det känns som att jag har övergivit bloggen för en tid. Ändå kommer ni kära läsare hit och läser dagligen. Eller ni kanske inte läser dagligen men statistiken tycks i alla fall förbli densamma.
 
Under den här tiden som jag har övergivit bloggen har jag ändå inte övergivit datorn. Som jag nämnt i tidigare inlägg har mycket tid lagts på mitt nystartade företag: webshoppen Havsform. Havsform utvecklas kontinuerligt och blir mer omfattande än jag räknade med från början. Om det företaget kommer att bli lönsamt vet jag dock inte ännu men jag hoppas ;) Det är trots allt den första månaden som man kan handla i webshoppen.
 
Just nu har jag inte så mycket varor i sortimentet vilket har sina förklaringar.
 
Min företagsidé liknar inget annat. Grundidén handlar om att sälja hantverk som är lokalt tillverkade i Ålands skärgård. Hantverk tar tid och mina egna skapelser kommer inte att räcka till för att få till ett varierande utbud. Därför kommer mina skapelser så småningom få sällskap av andra hantverkares alster i webshoppen. Den här månaden ska jag träffa en utbildad artesan som bor i en annan del av skärgården. Hennes alster kommer man sen att hitta i sortimentet. Jag väntar också på tavlor av en lokal konstnär här på ön. Det är även flera hantverkare på gång längre fram. Det ska bli intressant att se hur det här utvecklar sig.
 
Utöver hantverk och konst kommer det att finnas ett sortiment av inredningsdetaljer och trycksaker som kompletterar utbudet. Inredningsdetaljerna och trycksakerna kommer från grossister i Finland och Sverige. Jag försöker välja ut produkter som passar in i min webshops sortiment. Produkter som passar in i en skärgårdsbutik på nätet. 
 
Vykort från Sköna Ting

Jag har haft lite problem med att få leveranser som jag väntar på. En sak som ibland kan ställa till det är det faktum att Åland står utanför EU:s skattegränser. Det innebär att jag måste förtulla in alla varor oavsett var de kommer ifrån. Samma sak gäller vid export, fast då är det mottagaren som för sköta förtullningen. Nu verkar det dock som att alla saker jag väntar på skickas iväg nästa vecka. Efter allt som strulat sig på vägen har proppen i flaskhalsen lossnat och allt kommer på en enda gång. Nu kan jag bara vänta på posten.
blogg ehandel entreprenörskap företag hantverk havsform levande skärgård
0 kommentarer