Kreativa personer i Ålands skärgård sökes

Igår var jag på en föreläsning om e-handel. Den var riktigt bra eftersom man fick mycket konkreta tips för hur e-handel fungerar och hur man startar upp en webbshop.
 
Jag har utvecklat min företagsidé. På föreläsningen nämndes bl.a. att det är bra om butiken har minst 300 produkter, gärna närmare 2000 produkter. Jag har ju mest tänkt ha hantverk och de säljs ju i små upplagor med varierad tillgång. Därför har jag tänkt engagera även andra personer som vill sälja hantverk i min butik med fokus på skärgården jag lever i. Jag tänker: hantverk av kreativa personer i Ålands skärgårdskommuner (Föglö, Sottunga, Kökar, Vårdö, Kumlinge och Brändö.)
 
Det går fortfarande att delta i webbenkäten för den som vill. (Svaren inkommer anonymt och man kan delta endast en gång.) Det går för övrigt bra att ge synpunkter, tips, förslag och idéer om företaget eller ställa frågor i en kommentar här på bloggen eller skicka ett mejl till [email protected]
 
Tack för alla synpunkter!
 
Företaget är under framväxt. Fortsättning följer...
 
ehandel föreläsning företag levande skärgård åland
0 kommentarer