Projekt med mattrasor

Veckans handarbetsprojekt skapar jag inte med garn utan med mattrasor. Jag berättade ju tidigare om flätmattan som jag påbörjade i söndags. Såhär ser den ut för tillfället:
 
Jag fortsätter fläta vidare.
 
Jag väntar nog med att sy ihop till söndagen så jag kan få hjälp om det blir fel.
 
Fel har det definitivt blivit i veckans andra handarbetsprojekt, eller heter det handarbete när det handlar om vävning? Jag började väva min första matta i vävstugan i måndags men igår när jag satt där ensam för första gången blev det lite fel. Ju mer jag försökte reda upp felet desto längre ifrån lösningen till problemet kom jag. Hmm.. Jag blir tvungen att be om hjälp. Det som är så kul.
 
Nå det ska väl ordna sig. Det brukar det göra :)
flätmatta matta mattrasor projekt
0 kommentarer