En kurs i tårtdekoration

Jag tog lite semester från bloggen i väntan på att min nya dator skulle anlända. Nu ska det förhoppningsvis gå lite lättare och snabbare att skriva inlägg. Med den gamla datorn började det gå lite segt med uppladdning av bilder och datorn var överhuvudtaget seg.
 
Tiden har bara rusat iväg på den senaste tiden. Ett nytt år har det hunnit bli också. Jag ska så småningom göra en sammanställning av året som gått, men först tänkte jag berätta lite vad jag pysslat med på senaste tiden.
 
I tisdags gick jag en kurs i hur man dekorerar tårtor. Kursen hölls på Lyckliga Lottas café här på Sottunga. Jag fick lära mig spritsa grädde och spritsa dekorationer i kristyr.
 
Blad, rosor och vita blommor blev det av kristyren som kallas Royal Icing.
 
Efter att kursen var slut köpte jag tyllar och en utstickare.
 
Jag köpte de tyllar vi använde under kursen som man kan använda till det mesta = basic tyllar.
 
Utstickare i två olika storlekar. Jag gillar snöflingor så det fick bli en sån.
dekoration kurs sottunga tyll tårta utstickare
0 kommentarer