Året var 2014 del 1

Året som passerat var ett väldigt omvälvande år då jag upplevde det mesta: bröllop, begravning och studentfester bl.a. men vi tar det hela från början.
 
Januari 2014
Året började med att jag fyllde 30 år. Jag är inte en person som vill ha stora fester. Jag trivs bäst med att vara hemma i lugn och ro men lite kalas blev det förstås. Jag bjöd på kaffe och tårta till familj, vänner och några öbor på tre olika dagar: lördag, söndag och måndag. Min riktiga födelsedag var just på måndagen.
 

Februari 2014
Dagarna flöt på i vanlig ordning. Temat för månadens handarbeten var broderi. Jag färdigställde ett broderi som en annan person påbörjat och så började jag brodera en doptavla åt en vän.
 
Mars 2014
I mars avslutade jag diverse påbörjade handarbeten. Jag började också inreda hemma. Jag målade bl.a. gardinstänger till vardagsrummet. Efter att inte ha varit från Åland på över ett års tid bestämde jag mig för att jag skulle åla och hälsa på min pappa i hans nya hem. Helt plötsligt blev det en roaptrip till Dalarna och mys med hundvalpar. 
 
 
April 2014
I april blev det väldigt tydligt att våren hade kommit till skärgården. Jag promenerade ner till stranden och plockade en fin sten och åkte på en båtutflykt. April var också månaden då jag var tärna på min bästa väns bröllop.
 
 
Maj 2014
I maj kretsade mina tankar kring heminredning men även mina handarbetsprojekt. Månadens tema var babyfiltar. Jag hade även en intensiv vecka då jag hann närvara vid en begravning i Sverige och åka till mormors morsdagskaffe under samma helg. Mellan begravning och mors dag var det knappt ett dygn men jag hann med en middag på sottunga. Den sista dagen i maj tog min halvsyster studenten tillsammans med 2 av våra kusiner.
 
 
Juni 2014
I juni höll jag mest på med olika projekt. Jag testade gardiner i vardagsrummet och planerade för årets utställning av handarbeten på det lokala galleriet.
 
Midsommar inföll som vanligt i juni. 2014 års midsommarstång ser vi här.
2014
0 kommentarer