Inspiration till mitt showroom

Det obestämda rummet här hemma som kallats allt från skräprummet till arbetsrummet börjar sakta få lite struktur. I över 1 års tid har saker stått på golvet i högar. Högarna är visserligen välsorterade men långt ifrån estetiskt tilltalande om man säger så.
 
När jag nu har entreprenörsplaner behöver jag något som brukar kallas för ett showroom. I ett showroom visar man upp företagets varusortiment som ett slags galleri. Jag tänker att jag bara ska ha ett litet antal av varje produkt i mitt showroom. Resten får jag ha i ett lager.
 
Mitt showroom kommer fylla flera funktioner. Dels så ska kunder kunna komma och titta på produkterna i verkligheten eftersom de inte finns i en fysisk butik (förutom hos återförsäljare). Det kommer också vara ett slags arbetsrum där jag kan få en överblick över mitt sortiment och ha en arbetsyta där jag kan sitta och skapa eller sköta arbete vid datorn.
 
Det är sånt jag tänker på när jag letar inspiration. När jag ser saker jag blir inspirerad av tänker jag inte att jag ska kopiera av det jag ser utan mer fånga essensen eller plocka ut en detalj som jag gillar och göra det på mitt sätt. Ibland tycker jag att det är intressant att se hur man kan göra saker på sätt som jag inte hade tänkt på.
 
Jag kommer att en blandning av produkter i sortimentet. Det kräver varierade förvaringslösningar. Jag har en bokhylla på kommande som jag ska fylla med olika saker, men sen kanske det även är det dags att plocka fram stegen igen. Den är bra att ha handarbeten på.
 
 
Jag behöver mer arbetsyta. Kanske ett vanligt bord som är lite djupare istället för ett skrivbord skulle vara bättre?
 
 
Eller ett hörnskrivbord. Färdigköpt eller som här i egen design enligt rummets mått. Jag skulle ha datorn på ena sidan och dess tillbehör (skrivare, högtalare m.m.) och ha den andra delen tom framför fönstret där man kan sitta och pyssla med dagsljus och utsikt.
 
showroom
0 kommentarer