Sjökvarteret i Mariehamn

Idag tog jag färjan till Långnäs för att åka in till Mariehamn. Idag var den första dagen på en ny behandlingsmetod. Behandlingsmetoden ska hjälpa mig bearbeta traumatiska minnen. Efter att jag hade varit på sjukhuset var jag ganska trött och kände mig lite omtumlad. Jag åt lunch och sen tog jag en promenad längs Sjökvarteret i Östra hamnen. Det är fortfarande fina dagar nu fast halva september har gått. Efter en skön promenad åkte jag och handlade innan jag begav mig hemåt igen.
 
Pub Niska 
 
Guldviva
 
Östra smedjan
 
Lite närmare bild på Östra Smedjans husvägg och en karta över sjökvarteret
 
Vägvisare
guldviva hamnen mariehamn niska sjökvarteret smedjan östra
1 kommentar
Anna

Vad är speciellt med den behandlingsmetoden?

Svar: Det är en metod som heter EMDR. Den bygger på ögonrörelser. Och ett program med olika steg man går igenom. Jag ska berätta mer om själva metoden senare i ett inlägg. Det finns en hemsida där man kan läsa om metoden: http://emdr.se
Jenny Nylund